Sabtu, 3 Oktober 2009

Ashraf Husainni, anugerah illahi...

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh, Salam serta selawat keatas penghulu kami Muhammad Salallahi Alaihi Wassalam serta para sahabat baginda yang menempuh perjalanannya demi memperjuangkan Syiar Islam.

Salam sejahtera ke atas seluruh penghuni alam maya ini, semoga dilimpahi rahmat, taufik, hidayah dan inayah daripadaNya. Tuhan rabbul izatti.

Jarang sekali aku menaip dua tajuk dalam sehari, tetapi semuanya dengan izin mu jua ya Allah.

Ashraf Hussaini, anugerah illahi.., itulah tajuk yang cuba aku sampaikan. Entah mengapa nama ini mengusik seluruh jiwa raga ku. Hadirmu didalam keluargaku amatlah bermakna kerana kehadiranmu penuh dengan hikmah. Membuatku kelu seribu bahasa. Apa yang mampu ku buat hanyalah melihat senyuman mu.


25 September 2009, bersamaan dengan 6 Syawal 1430 Hijrah, lahirmu di dunia ini tanpa mengenal erti dosa dan pahala, halal mahupun haram. Engkau hadir dengan penuh kebaikan dan kesucian. Hadirmu dengan penuh kegembiraan.

Ashraf Hussaini Bin Abdullah merupakan anak angkat yang diambil oleh kakak ku. Semoga beliau memberi rahmat kepada seluruh alam, insya'Allah.

Hambamu ini masih merenung dengan pemberian mu ya Allah. Kehadiran Ashraf Hussaini amatlah istimewa. Sifat Ar-Rahman dan Ar-Rahim Mu dapat hamba rasai pada diri bayi ini ya Allah. Kecil sekali diri ini untuk berdepan dengan mu ya Rabbi.

Ya Allah, jika dibandingkan dengan bayi ini, masih kotor hati hambamu ini untuk mengingati Mu serta tunduk dan patuh segala suruhan Mu ya Allah dan meninggalkan larangan Mu.

Hati ini masih engkar pada Mu dengan keenakkan duniawi yang terus menghimpit dan menarik jauh tangan hambamu untu terus mentaati Mu wahai tuhan pencipta sekalian alam.

Ashraf Hussaini, bertapa indahnya nama mu. Maka indahkanlah ya Allah perangainya. Semoga beliau menjadi teladan sekalian alam.

Ashraf Hussaini, kehadiranmu merapatkan tali silaturrahim kekeluargaan kami. Dirimu hadir tanpa dirancang kerana semuanya disusun oleh Mu ya Allah, Sesungguhnya engakaulah Maha Mengetahui akan sesuatu dan engkaulah yang Maha Merancang akan sesuatu yang langsung tidak diketahui oleh kami.

Allah berfirman:
"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih ber-gantinya malam dan siang, terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring, dan mereka memikirkan penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): "Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Mahasuci Engkau. Maka, peliharalah kami dari siksa neraka."(Surah Ali 'Imran, Ayat 190-191).

Semoga dengan kehadiran Ashraf Hussaini dapat diberkati dan dirahmati oleh Allah S.W.T. Insya'Allah.
Sekian, Wassalam.

People who read this post also read :



2 ulasan:

Sheeta dari Laputa berkata...

Masyallah... Comelnya.. Saya pernahberhasrat untuk mengambil anak angkat seorang.. tapi bimbang tidak cukup kuat dan tidak mampu...

Turn out, sekadar mampu ambil anak kucing sahaja. Ahaha..

Nice blog. keep writing good words. Nanti saya datang lagi.. :)

bujukz da great berkata...

wan.. ade ank sedare a neh..
alhamdulillah...
nice name budak tu..
ko sebagai pakcik..
didik dye bro...
ok...
nti ko plak berikan dye sepupu...